«Калі не нуль — не сядай за руль!»

«Калі не нуль — не сядай за руль!»: незвычайны сацыяльны эксперымент «Лідскага піва»

«Калі не нуль — не сядай за руль!»: незвычайны сацыяльны эксперымент «Лідскага піва» паказаў, як беларусы рэагуюць на нецвярозых кіроўцаў

У перыяд з 10 па 13 красавіка кампанія «Лідскае піва» і брэнд безалкагольнага піва ЛІДСКАЕ Нулёвачка пры падтрымцы Дзяржаўтаінспекцыі МУС Рэспублікі Беларусь правялі сацыяльны праект «Калі не нуль — не сядай за руль!». Правёўшы апытанні на аўтазаправачных станцыях у Мінску, Віцебску і Гродне, арганізатары праекта высветлілі, што беларусы думаюць пра нецвярозых кіроўцах. У той жа час здымка схаванай камерай з удзелам прафесійнага акцёра паказала, як беларусы дзейнічаюць на самой справе, калі п’яны кіроўца сустрэнецца ім на шляху.

У ходзе анкетавання, якое праходзіла на працягу 4 дзён і ўключала 13 пытанняў па тэме нецвярозага кіравання, сваім меркаваннем падзяліліся 659 чалавек. Як высветлілася, найбольш негатыўна да п’янага кіравання ставяцца ў Віцебску (98% апытаных), следам ідзе Мінск (96%), менш заклапочаныя тэмай у Гродне— 6% рэспандэнтаў гэтага рэгіёну палічылі свае адносіны да п’яным за рулём нейтральным.

У той жа час 3,5% віцяблян  дапускаюць магчымасць п’яным сесці за руль у крытычнай сітуацыі, а 0,5% —дапускаюць у цэлым. З мінчан толькі 1 з 100 чалавек гатовы пераступіць закон і сесці ў машыну, будучы нецвярозым. Аднолькавая колькасць рэспандэнтаў з Гродна (па 3%) лічаць дапушчальным нецвярозае кіраванне без важкіх прычын альбо ў крытычнай сітуацыі. Пры гэтым некаторыя з апытаных беларусаў прызналіся, што хоць раз у жыцці садзіліся за руль пасля выпітага куфля алкагольнага піва.

Сярод прычын п’янага кіравання рэспандэнты ва ўсіх рэгіёнах часцей называлі адсутнасць культуры спажывання алкаголю альбо выхавання. «Гэта лішні раз даказвае, што праца па фарміраванні культуры піцця і адказных адносін да спажывання алкагольных напояў у нашай краіне не перастае быць актуальнай, — адзначае генеральны дырэктар кампаніі «Лідскае піва» Аўдрыус Мікшыс. — Наша кампанія шмат гадоў праводзіць розныя мерапрыемствы, закліканыя звярнуць увагу на важнасць ўмеранага спажывання. Спадзяемся, што камунікацыйная кампанія «Калі не нуль — не сядай за руль!» нагадала аўтамабілістам: яны павінны цалкам ўсведамляць адказнасць і наступствы празмернага ўжывання. Паколькі нецвярозае кіраванне можа пагражаць не толькі іх бяспекі, але і жыццю і здароўю людзей навокал».

Апытанні, ініцыяваныя кампаніяй «Лідскае піва» пры падтрымцы УДАІ МУС Беларусі, паказалі, што ўсведамленне маштабаў праблемы нецвярозага кіравання адрозніваецца ад рэгіёну да рэгіёну. Тады як 55% апытаных жыхароў Віцебска і 41% апытаных жыхароў Гродна адназначна заявілі аб распаўсюджанасці п’янага кіравання ў краіне, у Мінску такога ж меркавання прытрымліваюцца менш за трэць рэспандэнтаў.

Сацыяльны эксперымент са схаванай камерай, які рушыў за апытаннямі, дазволіў праверыць, наколькі намеры беларусаў у дачыненні да нецвярозых кіроўцаў адпавядаюць рэальным дзеянням. Паводле легенды, герой эксперыменту казаў мінакам на адной з мінскіх аўтазаправак, што на яго аўтамабілі ўсталяваны замок з убудаваным алкатэстэрам. Па прычыне таго, што кіроўца ужыў крыху спіртнога (келіх піва), алкатэстэр паказваў перавышэнне ўтрымання алкаголю. Як следства, кіроўца не мог завесці траспартны сродак, таму і звяртаўся да мінакоў з просьбай дунуць ў алкатэстэр, каб мець магчымасць працягнуць паездку.

У адным выпадку акцёр адлюстроўваў чалавека, які цвёрда стаіць на нагах і па знешніх прыкметах не падобны на п’янага. Пераканаўчая аргумэнтацыя падзейнічала больш чым на палову ўдзельнікаў эксперыменту. 26 чалавек з 50 пагадзіліся дунуць ў алказамок замест кіроўцы. Адмовіліся ад просьбы 24 чалавекі з паўсотні.

У другім выпадку каардынацыя рухаў акцёра прыкметна пагоршыліся. * З 20 чалавек, якія назіралі героя ў такім стане, дунуць ў алкозамок пагадзіліся шасцёра, адмовіліся 14.

Цізерны ролік сацыяльнага эксперыменту, размешчаны на відэахостынгу Youtube, а таксама ў сацыяльных сетках FacebookВконтактеАднакласнікі ўжо набраў у сукупнасці каля 500 тыс. праглядаў. Азнаёміцца з поўным ролікам, які ўключае вынікі эксперыменту, можна тут:

https://youtu.be/nO3Y_vHItjk
1-660x400
11-660x400
12-660x400
13-660x400
Previous Next

ПАДПІСАЦЦА НА НАВІНЫ

Падпісацца на навіны
Форма адпраўлена паспяхова.