Вытворчасць з экалагічным мысленнем «Лідскае піва» працягвае аптымізаваць рэсурсы і адкіды

Вытворчасць з экалагічным мысленнем «Лідскае піва» працягвае аптымізаваць рэсурсы і адкіды

Для кампаніі «Лідскае піва» клопат пра экалогію – не проста словы, а прыярытэт у кожным кроку яе дзейнасці. Зніжаецца колькасць выкарыстанага пластыку, скарачаюцца выкіды і эканомяцца рэсурсы, дзякуючы чаму вытворчасць робіцца яшчэ больш беражлівай у дачыненні да наваколля. Пры гэтым «Лідскае піва» актыўна залучае сваіх спажыўцоў у рэальныя экалагічныя праекты, паказваючы, што змены пачынаюцца з простых і канкрэтных спраў.

Мінімум пластыку: ад вытворчых рашэнняў да экалагічных акцый

Праблема пластыкавых адкідаў застаецца адной з самых вострых экалагічных тэм у свеце. Кампанія «Лідскае піва» паслядоўна зніжае аб'ёмы выкарыстання пластыку і прасоўвае ідэі перапрацоўкі як у вытворчых працэсах, так і ў працы са спажыўцамі.

На заводзе рэгулярна аптымізуюцца ўпаковачныя рашэнні. Вось жа, у 2024 годзе былі аблегчаныя прэформы ПЭТ-бутэлек і накрывак, што дазволіла скараціць выкарыстанне пластыку прыкладна на 54 тоны ў год. Улічваючы, што кампанія штогод выпускае больш за 355 мільёнаў літраў напояў і выкарыстоўвае каля 7 тысяч тон пластыкавых бутэлек, гэта важкае зніжэнне, якое змяншае нагрузку на наваколле.

Акрамя вытворчых крокаў, «Лідскае піва» рэалізуе і вонкавыя ініцыятывы. У ліпені 2025 года ў Мінску адбылася акцыя ў рамках экалагічнага праекта «Пластык не смецце, а рэсурс! Абяры перапрацоўку». Каля 300 кг пластыкавых бутэлек, сабраных удзельнікамі, атрымаюць другое жыццё.

Гэта ўжо другая акцыя ў межах ініцыятывы, накіраванай на прыцягненне ўвагі да перапрацоўкі і важнасці паасобнага збору адкідаў. Першая адбылася ў Лідзе ў 2024 годзе і таксама атрымала шырокі водгалас.

«Кожнае невялікае дзеянне – выбар аблегчанай упакоўкі, удзел у экалагічных акцыях – могуць даць адчувальны вынік. Дзякуючы падтрымцы спажыўцоў экалагічныя ініцыятывы набываюць рэальны сэнс, больш людзей дазнаюцца пра важнасць перапрацоўкі, і ўсё больш кампаній матываваныя да пазітыўных змен у бок разумнага спажывання і клопату пра будучыню», адзначаюць прадстаўнікі ААТ «Лідскае піва».

Філасофія беражлівай вытворчасці: эканомія вады і зніжэнне вугляроднага следу

«Лідскае піва» штогод скарачае выкіды вуглякіслага газу, робячы вытворчасць больш энергаэфектыўнай. Кампанія аптымізуе выкарыстанне электраэнергіі, пары і цяпла, укараняючы сучасныя рэсурсазберагальныя тэхналогіі. Такі падыход – частка агульнай філасофіі беражлівай вытворчасці, якой прадпрыемства прытрымліваецца ва ўсіх працэсах.

На кожны літр вырабленай прадукцыі істотна зніжаныя расходы энергарэсурсаў: электраэнергіі – на 7,4%, цяпла – на 39%, пары – на 29%. Важна адзначыць, што нават пры павелічэнні аб'ёмаў выпуску прадукцыі, абсалютныя выкіды парніковых газаў у тонах былі зніжаныя на 9%, што паказвае эфектыўнасць экалагічных ініцыятыў кампаніі.

Вытворчасць напояў - гэта вадаёмістая галіна. Пры гэтым, «Лідскае піва» актыўна інвестуе не толькі ў праекты па паляпшэнні якасці вады, але і ў праекты, накіраваныя на яе эканомію і паўторнае выкарыстанне ў вытворчых працэсах. Вось жа, у 2024 годзе расход вады быў скарочаны з 3,12 л да 2,87 л на 1 літр прадукцыі, то бок на 8,7%.

Прынцыпы цыклічнай эканомікі: бястарнае захоўванне цукру і прадухіленне ўпаковачных адкідаў

У рамках вытворчых працэсаў «Лідскае піва» актыўна ўкараняе прынцыпы цыклічнай эканомікі – падыходу, паводле якога рэсурсы выкарыстоўваюцца максімальна эфектыўна, а адкіды альбо перапрацоўваюцца, альбо зусім не ўтвараюцца. У гэтай сістэме існуе гэтак званая піраміда прыярытэтаў: найлепшы  варыянт – гэта прадухіленне з'яўлення адкідаў, другі ўзровень – паўторнае выкарыстанне, далей – перапрацоўка, а таксама ўзнаўленне энергіі, і ў самым нізе – захаванне.

Сёння кампанія рэалізуе праект па бястарным захоўванні цукру і ўжо знаходзіцца на другім узроўні піраміды цыклічнай эканомікі: напрыклад, мяхі біг-бэгі з поліпрапіленавай тканіны, якія раней адпраўляліся на перапрацоўку, цяпер перадаюцца іншым арганізацыям для паўторнага выкарыстання. Гэта падаўжае іх тэрмін службы і скарачае колькасць адкідаў. Адмовіўшыся ад упакоўкі ў прынцыпе, кампанія робіць крок да самай вяршыні піраміды. Праект па бястарным захоўванні цукру дазволіць прымаць і захоўваць сыравіну на заводзе без мяхоў і тары. Гэта рашэнне не проста знізіць колькасць адкідаў, а фактычна выключыць іх на гэтым этапе вытворчага працэсу.

Досвед «Лідскага піва» паказвае, што нават маштабная вытворчасць можа імкнуцца выбудоўваць працэсы з максімальнай адказнасцю перад прыродай і істотна зніжаць экалагічную нагрузку.

Падпісацца на навіны
Форма адпраўлена паспяхова.